onsdag 13 april 2016

Fram och tillbaka

Lustigt det där med framstegen på gymmet. Jag har sen i november regelbundet tränat styrketräning. Inte fullt så många gånger i veckan som jag kanske skulle behöva, men har väl fått till 1-2 ggr i veckan i alla fall.
Det går sakta framåt, det gör det. Men det går i intervaller. Det händer inget, inget, inget och sen tjoff så lossnar det rejält på vissa övningar. Sen upplever jag också tvärtom. Det händer massor och jag känner mig starkare och (inte minst) mer rörlig, för att sen helt plötsligt tappa det mesta.
Som just nu. Ganska ofta på onsdagarna gör vi en övning som tränaren kallar Superman: ligga på mage på bollen och lyfta ett ben och motstående arm, hålla 5 sekunder och sen byta ben/arm. I början i vintras kunde jag inte alls. Vinglade och spände magen fel. Sen kom jag på jag skulle göra och det gick bra - fram tills förra veckan. Nu funkar det inte alls igen?!
Jaja, det är väl så det ska vara? Har ni det likadant?

Inga kommentarer: