lördag 25 april 2009

Även solen har fläckar

Välkommen hem till familjen Spill-och-Tapp.
Först tappade Skruttafis lusten för att gå på Ko-släpp, när bästisen V ringde och ville leka.
Sen spillde Pillerill ut min kaffekopp rakt ner i min kompis knä. Även på mina skor visade det sig...
Därefter tyckte maken att det var lägligt att tappa ett glas rakt i diskbänken. Det splittrades i x antal bitar, varav ett flertal spred sig över min kyckling (som om det inte var nog med glas i den). En stor del av glaset landade även över köksgolvet, men det var ju bra, då fick vi ju köket dammsugit.
När jag äntligen skulle få en kopp kaffe, ja då tyckte jag att det var bäst att krocka koppen med armstödet på stolen, så att även min tröja fick smaka lite.

Det verkar ju i alla fall inte råda några som helst tvivel om att vi fyra hör ihop.
Tjolahopp på er!

4 kommentarer:

segsliten sa...

En prick i prottokollet idag förstår jag! Inga krosskador hoppas jag!
Kram ☺

Ylva sa...

Oj, en hel parkinsonfamilj!

Nipe sa...

Segsliten: nej inga krosskador i alla fall...
Ylva: haha

nillas liv på pinnen sa...

Är inne och tjuvläser lite och ser att du har en ROLIG blogg! *gillar*