torsdag 16 april 2009

Ja, nu är det gjort!

Anmälde mig till Vårruset i Växjö.
Ingen återvändo.

Ah, va f-n, det är ynka fem kilometer, ingen big deal! Så hade jag resonerat förr om åren.
Det är ju både rätt och fel att tänka så.
Det ÄR bara ynka fem km runt den där sjön. Pissenkelt faktiskt. De flesta kan ta sig runt det på bara ren vilja. Jag är ju ett vandrande exempel på det, som sprungit 30km Lidingölopp med endast 43 km sammanlagd träning innan. Fjantig tävling egentligen, det där Vårruset. För bara tjejer dessutom, snacka om diskriminerande egentligen. Fnys.
Men...
Det är ju bara ett sätt att se på saken.
För mig och många andra, betyder detta att man faktiskt sätter ett mål och jobbar mot det målet. Att man faktiskt får ändan ur vagnen och GÖR NÅT. Att man åstadkommer nåt för sig själv, bara sig själv. Det är värt mer respekt än att avfärdas som fjantigt!

Nu har jag bekräftat för mig själv att min satsning på joggingen och på en viktminskning är på riktigt. Att det nu är dags att ta mig själv på allvar, att ändra riktning och livsstil.
Sen om jag inte får den bästa tiden, det är sekundärt. Jag vet att jag inte åker dit utan att göra mitt bästa - är det tävling så är det ju! Utan det här handlar i grund och botten om nåt annat.

9 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Go Nipe Go! Jag är stolt över dig! (och klappar mig själv på axeln för att ha deltagit i din fysiska investering).

Nipe sa...

Hemliga damen, ja bara sug åt dig! Du har stor del i min satsning.

segsliten sa...

Låter som bra initiativ!
Kram ☺

Miafia sa...

Härligt Nipe, så ska det låta!
DEt är helt klart lättare med mål i sikte...jag hejar på dig!! :-)

kvinnan med koftan sa...

hahahaaa en till som ska kuta runt...

Unknown sa...

Heja!!!

malin sa...

Heja dig!
Våruset är bra, men som du säger, rätt så diskriminerande. Fjantigt eller ej så är det en bra morot och ett lättsamt sätt att få i väg kanske många på jobbet som i vanliga fall inte skulle ge sig ut. Dessutom är det stört omöjligt att gena, iallafall i Växjö.
Det var mysigt förra årset =)

Ylva sa...

Så du lyckades anmäla dig ändå. Då kanske vi ses vid sjön. Fast jag kommer att promenera.

Jenny sa...

heja heja! jag har också bestämt mig för att bli en joggare och har anmält mig till vårruset. dock inte i växjö.