lördag 18 april 2009

Upp som en sol...

...och ner som en pannkaka, minst sagt.
Igår hade vi semester, jag och maken. Den firade vi i trädgården. Vi har en stor trädgård. Skitstor. Förbannat skitstor. Det är ingen överdrift på något vis. 5336 kvm. Nästan bara gräsmatta. Drygt 100 träd på tomten.
Varför gör man så mot sig själv ? Det är frågan för dagen.
Vi krattade löv och grenar på nästan hela tomten igår. Vi körde fem släp fulla till tippen.
Tvättade även tre tvättar igår och hängde ut. Sista tvätten fick hänga tills idag, eftersom den hjälpsamme lille Pillerill vattnade den igår med trädgårdsslangen.
Vi var oerhört produktiva igår. En bra dag för en trädgårdstressad Nipe. Färg på näsan fick jag med. Avslutade dagen med rödvin och god mat.
Idag - inte fullt så bra, haha.
Insåg när jag vaknade att kroppen inte ville som jag. Inte alls. Ville inte gå upp. Ont överallt. Kontorsråttans kropp är inte van vid trädgårdsmaraton.
Detta utvecklade sig till migränanfall också, tjohoo. Har legat pall på altansoffan hela dagen. Värdelöst. Borde slappna av och låta saker bero, men icke, det vill inte hjärnan.
Med facit i hand, hade det varit smartare att jobba halvtid igår och slappat resten, och sen kunnat göra detsamma idag. Nåja, är huvudet dumt får kroppen lida.
Ha en skön lördagskväll allihop!

8 kommentarer:

CharmKatti sa...

det där lät som vår dag idag. Sitter nuhelt färdig och mör i kroppen. Vi har oxå en alldeles för stor tomt, önskade ibladn att jag ägde en liten radhustäppa istället!

Katinka sa...

Stackare! Men det är ju tyvärr lätt att bli efterklok. Hoppas du repar dig snart.

Skorna hittar du hos Brandos och märket är österrikiskt uppenbarligen och heter Think! En aning dyra dessutom...

Nipe sa...

Katti: Så du vet vad du har att vänt dig imorgon då...
Ja, en radhustäppa kan ibland kännas som en våt dröm! Är lite ambivlent där, älskar min trädgård för att den är så stor, men samtidigt...
Katinka: Tack! Ja, en aning dyra, en oh så snygga. Ska starkt fundera på saken...

Unknown sa...

Ojdå, hur många fotbollsplaner blir det? Jag har ingen koll på storlek på ytor alls... Förstår att kroppen sa ifrån!

Ingela la la sa...

Jag är likadan när jag gör något.. allt på en gång. Hoppas att migränen gick över, det är inte kul..

Vad glad jag är att du lämnade ett litet spår efter dig. Du har en jättemysig blogg!

Nu ska jag läsa lite mer.

Ha en bra dag!

segsliten sa...

Min storklimp är ocks sådär ordningsam, han kan få spel om någon trixar med hans grejer. Var ska på sin plats, så är det helt enkelt bara.
Är du säker på att det var kroppsarbetet? Det kanske var rödvinet som orsakade det hela!? Sshh, det håller vi tyst om! Vi säger att det var det tunga arbetet i trädgården, så får mannen ta hand om det själv i fortsättningen.
Kram ☺

Nipe sa...

Segsliten: Låta mannen ta hand om trädgården?? Vi är överens om nästan precis allt jag och maken, utom just trädgården. Så släppa lös honom där, hujedamig! Sen skulle det ju aldrig bli klart heller, eftersom vi har en överdrivet gigantisk tomt. Men rödvinet hade nog ett finger med i spelet tror jag, hihi.

CharmKatti sa...

Du får göra som jag, gå in i väggen lite halvt och kalla det nästintill utbrändhet så ska du se att dom hjälper till!
På gott och ont....

Kram
Katti