torsdag 30 april 2009

Känn ingen sorg för mig...

Just nu är det inte det minsta synd om mig! Helgen är här. Vi har ätit kvällsmat hela familjen. Barnen tittar lite på TV. Maken porrsurfar efter bilar på Blocket. Kaffet rinner ner i kaffebryggaren. Glassen väntar på mig i frysen.
Jag då? Jo, jag sitter i vilstolen på vår inglasade altan och bloggar med min alldeles egna nya lilla leksak, en LG X110 mini-pc.
så jag klagar inte. Gjorde jag det skulle jag arkebuseras i gryningen. Nä förresten, det skulle ske nu på momangen!
Just nu känns de flesta problem avlägsna, stora som små. Jag sitter här i min egna vardagslycka och tacksamhet och skänker en tanke till de som inte har det lika bra av olika anledningar. Kunde jag skulle jag dela med mig. Det borde vi alla göra lite mer eller hur. Nu kan vi ju kanske inte dela med oss av våra altaner och lyckokänslor, men vi kan göra nåt annat eller hur? Skänka en slant till Friends kanske? Majblommor kan man köpa, av alla som vill sälja till en. Det kommer verkligen till de som behöver det! Summan är ju oväsentlig, man ger det man är kapabel till, huvudsaken är att det blir av! Nu ska jag sluta vara så präktig, utan istället ta min kaffekopp och min glass och önska er en riktigt härlig Valborg!
När jag ändå sitter här och är lycklig, kan jag ju passa på att meddela er läsare att jag är otroligt glad över er! Ni anar inte vad era besök på min blogg värmer mitt hjärta!
Jag hoppas att ni får en underbar Valborg allihopa!

3 kommentarer:

Åsa! sa...

Tänk att det har inte varit ett enda barn här och sålt majblommor! Tråkigt!

malin sa...

Trevlig Valborg önskar jag dig och hela familjen!
Själv ska vi idag vara lite "otrogna" och fira en annan monark än vår egen. Nämnligen Hollands. Dresskod:Orange!

CharmKatti sa...

Låter som du har det rätt gott just nu:-)

Kram
Katti