torsdag 16 april 2009

Det här med teknikens under...

Vissa saker ska helt klart inte vara enkla att få till.
Min mobil till exempel.
Först strular det att konfigurera MMS. Detta löstes till slut med hjälp av Kundservice och manuell konfigurering. Allt funkade bra till den dagen jag bytte över från företagsdelen till privatdelen ( har telefon via jobbet med två abonnemang i samma). Nu funkade inte MMS längre. INte gick det att konfigurera manuellt heller. Det löstes efter några månader (!) och felet var att det saknades kopplingar mellan abonnemangen.
Nu försöker jag få ihop det här med mobilbloggning.
Gissa om det funkar?
Men nu tror i alla fall Kundservice att det är Blogger som strular och inte min telefon.
Jag registrerar, men får varken adress eller kod tillbaka. Nada.

Å vad smutt det hade varit att kunna sitta på altanen och mobilblogga...
Nån mer som haft strul?

4 kommentarer:

segsliten sa...

Min mobil är så gammal att den varje gång jag försöker med något nytt, argsint smessar ur sig 'Hympfs! Det var bättre förr!'
Kram ☺

Unknown sa...

Min mobil precis blåvägrar att blogga. Kunde förut med felia, men inte nu (annat bolag). Vad har du för operatör? Jag har dock löst det genom att aktivera mejlfunktionen - dvs skicka ett mejl som sedan publiceras. Smidigt!

Lusamusa sa...

Nej. Här rullar mobilbloggandet på faktiskt. Inte so hot mobilkamera kanske, men den får duga! Lycka till!

Nipe sa...

Mialena: Jag har tele2, tror jag. Ja, jag kanske kan ta det via mailfunktionen, men hur gör man med bilder då?