tisdag 28 april 2009

Ordningen återställd

Jag kan lugna er med att allt är som vanligt igen här!
Idag gick luften ur mig.
Blä vad trött jag varit idag. Tog mig i kragen och körde till Maxi (toapappret var totaltsuperdupermegaabsolut-slut) med två lika trötta barn. Kom hem och maken var överraskande hemma, trodde han skulle jobba över. Så maten var nästan klar när vi kom. Nu har vi ätit och jag tyar inte mer Karl-Oskar.
Får man rast nu?
Har suttit på altanen och bara lyssnat på fåglarna. Det är ju inte fel. Sitter man därute och har stängt dörren, kan man höra fåglarna, men inte joggingskorna som står i hallen och skriker okvädningsord efter mig.
Råkade höra lite av vad de skrek, det var nåt om "bantande glassätande lata skrällen som minsann åt en stor mjukglass med strössel på".
Fattar inte vem de skriker om?
Jaja, de tystnar nog om jag slänger in dem i garderoben...

8 kommentarer:

Katinka sa...

Släng du med gott samvete in dem i garderoben tycker jag. Lite glass är minsann en världslig sak och så mycket som du fick gjort igår förtjänar du att låsa in dem ikväll!!! Så det så!!

Mamma J sa...

Det ska vara "gôtt att leva" som Galenskaparna säger!

Glass ÄR gott!

Fresia sa...

Jag säger detsamma - släng in dom. Och hör du dom fortfarande - kasta ut dom på altan!!

Du gjorde ju massor igår.
Och man behöver lyssna på fåglarna också. Folk har bara inte insett hur viktigt det är eg....

Unknown sa...

Funkar annars bra att hota skorna med att de minsann ska få springa i lera om de inte är tysta!

Strössel förresten, det är väl rena vitaminer i såna? Speciellt de olikfärgade.

Nett sa...

Tack.. du har givetvis rätt. Att byta brandvarnare kan man behöva oxå göra nbågon gång och inte kostar de för mycket heller. Ha en bra dag!

Speja sa...

Knö in lite papper i gapet på de där jobbiga skorna, så tystnar de nog. Annars kanske de konspirerar med varandra där i garderoben...

Esset sa...

Vill man så får man och vill man inte så får man inte, säger min lille son...;)

Nipe sa...

Mialena: Jomenvisst, jag tog tuttifruttisamk, de där extra stora vitaminbomberna...