söndag 29 mars 2009

Att gröatitta del 2

Fick lite tillrättavisande angående att gröatitta av de språkliga experterna hemmikring.
Jag bör påpeka att man egentligen gröatittar utan bil, med hjälp av apostlahästarna. Jaja, ni har väl rätt då kära päron, men i vår generation är vi ju bilburna och bekväma.
Nåväl, nu är det framfört.
Att gröatitta är alltid skoj, oavsett transportmedel, om den saken är vi dock rörande överens!
På bilderna en liten annorlunda gröatittning från 2005. Vi kallade den kort och gott "försöka känna igen sin hembygd efter Gudrun-gröatittning".

8 kommentarer:

Ett päron sa...

Om sanningen ska fram är vi ju rätt bekväma i pärongenerationen också. Numera.
Nån dag innan Gudrun-gröatitte-bilderna är tagna lät det så här: Var ... ÄR min hembygd?

Nipe sa...

Ett päron: Ja, och så här lät det väl också: Var...är min friggebod?

segsliten sa...

Eller: Var... det inte en väg här?
Kram ☺

Katinka sa...

Oj, vad det såg ut efter Gudrun då!
Jag gillar dig och ditt gröatittande ska du veta! Är det applicerbart på män också?

A home far away sa...

Hej vilken underbar blogg du har!
Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Katinka sa...

Bara för att du är bäst på att gröatitta så har du ett pris hos mig. Kom och hämta!

speja sa...

Gröatittandet efter Gudrun var inget vidare. I alla fall inte där mina föräldrar bor - härregud det var som ett plockepinn.

Nipe sa...

Speja: ja plockepinn var rätta ordet!