måndag 2 mars 2009

Monday, monday

Måndag.
Ja, sannerligen.

Jobbade idag, ledig fredag istället.
Enades snabbt med kollegorna om att det var oerhört korkat gjort. Måndagar är och förblir ingen höjdare.
Skulle printa några bilder som ska uppdateras av illustratören. Att skriva ut var inte lätt idag. Mitt visningsverktyg på datorn strulade. Efter många olika lösningar som inte funkade slutade det med att jag tog en skärmdump och klistrade in i Paint. Desperat var ordet. Skrivaren funkade inte heller, så det fick bli till att leta upp skrivare på ett annat våningsplan och springa mellan...Då vill skrivaren dela upp min bild i fyra delar. Det ville inte jag. Ändrade det, bara för att istället få ut ett papper med en miniatyrbild på. Suck. Chefen kom och satte in mig på att hjälpa en kollega akut med en grej. Ur askan i elden minst sagt. Saknar underlag, mallen passar inte med det lilla underlag jag har, osv. Ibland är det så roligt att vara teknikinformatör.
Nädå, ska väl inte klaga egentligen.

Men det var desto roligare att komma hem idag. Goa ungar. Pillerill blev så där underbart glad när jag kom och hämtade idag. Samtidigt passade Skruttafis på att hoppa jämfota i leriga pölen på gården. Men ingen fara, jag hade ju makens bil. Inte mitt problem med andra ord, haha.

Lagade jordgubbskräm och blev världens bästa mamma på köpet. Skaffade mig ännu mer pluspoäng när jag tappade upp ett bad till dem. Pillerill var så förtjust att han lekte Manneken Pis. När vi tappat upp nytt vatten, lekte båda barnen tvätta badrummet-leken.
Nu när jag hängt upp badrumsinredningen på tork och fått sötnosarna i säng, sitter jag här och pustar lite. Goa vännen A ringde och bjöd in oss på kvällsmat i morgon, trevligt!
Vad har ni andra haft för er?

4 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Spinnat, hurså? ;)

Anonym sa...

Trevligt med glatt humör måste jag säga! Du verkar ha haft en lång dag och är ändå pigg som det låter! Credit till dig.

Själv har jag suttit hemma sjukskriven och latat mig hela dagen. Känner mig skittrött nu...

Anonym sa...

Håhå...vad går du på idag? :-))))

Nipe sa...

Pruddelutt: Chips, Ahlgrens bilar och lite choklad var det nog igår... :-)