onsdag 4 mars 2009

Snöyra, stress och Stieg

De tre essen i mitt liv just nu.

Snölängtan i hela kroppen nu. Packlistorna ligger på köksbordet. Tvättmaskinen väntar på att få förbereda barnens overaller för en vit vecka. Ska bli så skönt!

Stressen söker mig. Rejält.
Jobbet är stressigt. Möte med kund idag, sitta och förklara/försvara det jag gjort. Få input till ändringar. Le och se glad ut. (fast allt gick över förväntan...)
Hjälpa kollegan med värsta skitjobbet. Trist, monotont och kräver hela min uppmärksamhet. Blir det fel, blir det katastrofalt fel. Deadline fredag.
Stressad på jobbet, ännu mer stress hemma. Orkar inte packa. Orkar inte tänka. Chokladbegär.
Goa mamma och pappa kom idag och hämtade barnen från dagis/skola. Trevligt med sällskap, jag behövde ta det lite lugnt nu på kvällen. Äta mat och dricka te med dem sänkte stressen en bit. En dag kvar på jobbet, sen behöver jag inte koncentrera mig på mer än packningen. I morgon kväll kan jag nog slappna av mer. Packa när barnen lagt sig.

Stieg.
Vilken j-vla tur att detta är sista delen. Så här kan jag ju inte ha det. Sover för lite och för dåligt. Lyssnar så fort tillfälle ges. Tur att jag har 30 minuter bilresa till jobbet.
Kan inte bestämma mig för om det är bättre eller sämre att lyssna på ljudbok än att läsa i vanlig bok. Tror det är bättre, nu kan jag ju inte sitta i soffan och läsa, medan barnen pockar på uppmärksamhet. Nu kan jag bara lyssna i bilen och när jag ska sova.

I-landsproblem så att tjongar om det eller hur?!
Jag klagar inte heller även om det låter som det. Absolut inte klagan! Nej. Tacksam är faktiskt mer rätta ordet. Tacksam för att jag bara har tre ess att ömka mig över.
Hoppas ni andra har det lika bra som jag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du hinner!
Tipset är att packa och lyssna samtidigt =). Vi kvinnors ska visst ha den förmågan att kunna göra två saker samtidigt.
Om man bara kan hålla sig till två =)vore det ju bra.
Andas djupt!

Anonym sa...

Jag tre s är inte så farligt vännen! Och tänk vad underbart ni kommer få det nu när ni väl kommer iväg! Lyckans ost är vad du är!

Anonym sa...

Hehe, skriver som en kråka idag, men jag är så trött och ska lägga mig nu genast. Kram!

segsliten sa...

Lyssna på "Tisdagarna med Morris" av Mitch Albom. Jag gillade den skarpt.
Kram ☺

Anonym sa...

Åh, känner igen det där med möte med kund - förklara, ändra och le välvilligt...