måndag 9 mars 2009

Dag två

Helt traditionsenligt har träningsvärken slagit till, så här på dag 2 i Idre.
Det pumpar mjölksyra i låren, när jag åker i snöfulla backar. Så där ontskönt.
Skruttafis imponerar stort även idag. Vi åker i blåa backar och nu är tempot ganska högt.
Hon är den som åker mest av alla. Vi vuxna får ju turas om att åka och passa småttingarna.
Hon är också den som INTE har nån träningsvärk...hm.
I kväll har jag och Mamily åkt 5,5km långdskidor. För henne var det några år sen, typ 20 eller så. En strong insats måste jag säga! Att åka så långt, med vallningsfria hyrskidor, i sällskap med en tjattrande, överglad tant på superglidvallade skidor, ja det är inte illa. Fast hon var rätt tyst ett tag, i uppförbackarna...
När vi hade en bit kvar, bytte vi skidor uppe på ett backkrön och hon fick en aha-upplevelse. Vi fick även ett gott skratt, när Mamily plötsligt blev sugen på att både närstudera snön och samtidigt putta i väg sin ena skida nerför backen. Var inte det onödigt? Men snäll tant hämtade.
Så nu är de vallningsfria skidorna förpassade till skidboden för resten av veckan.

Till Malin, jag åkte lite i skate-spåret åt dig, du har inget emot det va? Inte jag i alla fall! Bättre än lösgodis! Nästan till och med bättre än sex...

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Tycker oxå det är sjukt kul och härligt att köra skate, man får sånt skönt flyt i skidåkningen.
Men det var längesedan nu, har hittat mina skidor, men pjäxorna vet i tusan var dom är? Men sak samma, nu är ju snön borta här hemma, bara is kvar:-(
Men jag blir så sugen när jagläser hur bra och kul ni har! Fortsätt så!!

Anonym sa...

TACK!!!
Eftersom jag själv aldrig lyckats göra något i just skate-spåret tackar jag varmast för det. =)
Jag kör ett varv på bilbanan för dig istället =)
Lev gott och hälsa alla!

Katinka sa...

Oj, vad kul ni verkar ha det! Fortfarande! Släng en liten tanke till stackars oss!

Anonym sa...

Skidträningsverk är ett gissel. Förstår inte hur folk orkar med att åka i en vecka i streck, jag är död efter tre dar.

Nipe sa...

CharmKatti: javisst är det hur härligt som helst att skejta. Älskar det. Tyvärr hittar man juinte skatespår så ofta...
Malin: Ska du på bilracet? Fasen att man inte är hemma och får träffa dig!
Katinka: Jag ska tänka på er, lite, jag lovar.
Fanny: Men tricket är ju att hänga i till den fjärde dagen, då släpper det ju!