söndag 22 november 2009

Ärligt talat

F-n va det suger just nu. Allt. Sitter och skriver listor på saker jag vill göra. Ja, rent teoretiskt alltså. Sen när jag ska göra det, då har jag ingen lust. Orkar inte.

Kan inte, vill inte, har inte lust.

Den där dimman ute, den sitter i huvudet på mig just nu. Försöker och försöker fokusera på roliga saker, tänka positivt, hej och hå - men det misslyckas.
Är bara moloken, sur, lessen, trött och godissugen.

Ge mig era bästa tips för att orka med skitnovember.
Under tiden ni funderar ska jag masa mig ut i köket och ta en kopp te. Alltid nåt.

9 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Håll ut! November är snart slut :)
Under tiden du väntar, tänd en brasa eller/och en massa ljus, kryp upp i soffan, läs en bra bok och ät lite choklad.
Kraaam

Nonsensakuten sa...

Mitt enda vettiga tips: När november kommer, lämna detta skitland.
Tror att det skulle lösa många problem.
Har själv dock aldrig haft råd, mod eller möjlighet men en dag...då ni...

Hemliga damen sa...

Träna ;).

Evelina sa...

Det där lider jag akut av själv... så jag har inga tips... skaffa en älskare? Fast hur snygg känner man sig i november, fast å andra sidan så kan ju älskaren vara chockladkakor i massor!

Fisken sa...

Ah...men det där är enkelt! Min mor ringde till mig igår och klagade om exakt samma sak.
Mitt svar var kort:
Fisk: -Ja, men det är exakt därför som Sverige är storkonsumenter av glögg sedan vikingatiden!
Mor: -Du är ett geni! Jag har ju glögg kvar sedan i julas! *klick*

Ylva sa...

Jag är också less på november. För att pigga upp mig lagar jag just en kladdig kassler i ugn med bearnaisesås och ikväll blir det bio.

Nipe sa...

Carina: Bok och soffa köper jag, men chokladen har tyvärr stor del i att livet suger just nu...
Nonsensakuten: I januari hägrar solsemester, men det hjälper föga nu i skitnovember...
Hemliga damen: Jo, men problemet är att varje träningspass åtföljs av förkylning, lite därav att jag är less nu. Men skam den som ger sig...
Evelina: Chokladfrosseriet gör att älskare känns jobbigt, haha, det får bli gamla vanliga maken, fast det är ju inte fy skam alls :-)
Fisken: glögg låter lockande...
Ylva: Ja, november borde nästan förbjudas...

Agneta sa...

Nu skulle jag kunna vara käck och skriva: Gör roliga saker, mys, tänd ljus, drick te, ät choklad, träna (för sådana saker gör eländet lite lättare att uthärda)
Men just nu känner jag bara så här: Det gäller att orka överleva november. Det handlar om överlevnad.

Nipe sa...

Agneta: det är så sant som du sagt, bara överlevnad