tisdag 24 november 2009

Lukta på glöggen pojk!

Eftersom novemberdimman är skitjobbig just nu, tänkte jag dra det hela ytterligare lite längre och göra det ännu mer skitjobbigt. Jag har utmanat mig själv. Fram till julafton ska det vara nyttigt. Bara nyttigt. Tar lite GI och lite LCHF och lite sunt förnuft och blandar till en hälsogrogg. Det är det närmaste grogg jag kommer innan julesnapsen.
Kan tyckas idiotiskt att göra detta nu, när tillvaron är späckad av godisfrestelser, pepparkakor, glögg, lussekatter, födelsedagsfirande, julbak och gu´vet allt, men den här kvinnan slår bäst ur underläge.

Så lukta på glöggen, ja det kommer jag göra - men inte smaka förrän till jul. Baske mig!

3 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Är det dimma ute eller bara i huvet?

Malin sa...

Om du verkligen vill detta så Heja dig! =)
Jag sak peppa så mycket jag bara kan
Det går ju att ta en pepparkaka och en liten mugg glögg.

Nipe sa...

Osloskånskan: Dimma både i huvet och ute. November är en trist månad...
Malin: Klart jag vill detta! Jag är enormt taggad, nu får det vara nock! nej, ingen pepparkaka eller glögg, jag ska spara mig till julafton, som flickan sa :-)