söndag 22 november 2009

Till Tomten


Kära Tomten.
Här kommer min önskelista till julen.

Dimfri himmel
Snö
Sparkföre på grusvägen
Glögg
Struvor
Must
Skinka
Kärnis på sjön
Virusfri tillvaro

Ja, jag vet att det där med dimfri himmel kan vara svårt, men jag har inga stora krav, det räcker med en liten yta över innersta Småland, du vet där vid vägs ände...
Update: Oh, hur kunde jag glömma? Det viktigaste av allt. Det är inte en efterrätt, det är så mycket mycket mer. Ris à la Malta, in my veins, liksom.

3 kommentarer:

JoSe sa...

Mmmmm! Jag håller med, men önskar stora vita flingor som sakta singlar ner framemot kvällen!
Antar att julen firas i föräldrarhemmet... Kommer ni förbi hos oss då? Kram

JoSe sa...

Mmmmm! Jag håller med, men önskar stora vita flingor som sakta faller ner framåt kvällen.
Jag antar att julen firas i föräldrahemmet... Kommer ni förbi hos oss? Kram

Nipe sa...

Ja, eftersom du tjatar så himskt! haha. Vi får se, det borde vi välan hinna med! Kram!