tisdag 3 november 2009

Man skulle lyssnat bättre

Min gamla lärare i Socialpsykologi, Bosse Angelöw har skrivit en ny bok, som uppmärksammas här. Det var kloka ord. Mitt minne av honom var inte riktigt så positivt då som nu. Eller jag kanske skulle lyssnat lite bättre? Kommer ihåg att jag inte tyckte den delkursen var nåt intressant. Man kan ju ändra sig, bevisligen. Ska beställa hans bok och fokusera på att se det positiva framför det negativa. Inte naivt, inte utan nyanser, utan bara det bra före det dåliga.

Som en vän på Facebook skrev, det är bara 48 dagar kvar, sen blir det ljusare igen! Under tiden vi väntar kan vi ju alltid roa oss bäst vi kan, eller hur?

7 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Bara 48!! Härligt!! Det säger ju bara swisch så är vi där :)

Esset sa...

Kommer ihåg ett kursmoment när jag läste socialpsykologi...vi skulle åka hiss med okända människor och bara observera beteende. Nu i efterhand vet jag inte vilka slutsatser vi drog men de var säkert kloka...;)

Evelina sa...

Då är det bara 47 dagar kvar från och med idag eller? :)

Anonym sa...

Tänk vad man förändras med tiden...tills ljuset kommer går man väl i ide? Kram Milla

Mångmamma sa...

Åh, då känns det plötsligt ännu lite närmre jul!

Nipe sa...

Carina: ja, 48 är ju väldigt lite egentligen.
Esset: Haha, jag har varit med om nåt liknande, men vi stod på grönsaksavdelnignen på Maxi och kollade hur folk handlar frukt...
Evelina: 47 and counting...
Milla: Ja, onekligen förändras man
Mångmamma: Ja, väldigt nära. Nu gäller det bara att inte låta det stressa upp en...

CharmKatti sa...

Japp så är det! Positiva tankar!
För varje dag i veckan som går så är vi en dag närmare fredag:-)

Eller som klassikern:
Har du foten i kläm?
-Jajjamensan!!