fredag 27 november 2009

I gott sällskap

Vaccinerad igår. När jag gick och lade mig tänkte jag att "haha, biverkningar är för mesar".
Sen vaknade jag några timmar senare och var inte fullt lika kaxig. Ajaj, ont i hela kroppen och trött som en gnu.
Hos min uppdragsgivare var det också vaccinering igår, av 60 pers. Jag var i gott sällskap idag, minsann. Man såg vilka som fått sprutan, det var de personer med samma kroppshållning ohch plågade blick som jag. På lunchen var fem-minuters promenaden till salladsstället helt oövervinnerligt, så två alvedon fick avnjutas. Det gjore susen, för nu är jag mig själv igen.

Ikväll har vi haft gäster och tacos, det är ju fredag, gu bevars!
Nipes resultat har varit strålande! Målsättningen var att inte ta något tortillabröd och att bara dippa med morot, inte med nachoschips. Till efterrätt gjorde jag chokladmousse utan socker. Köpte en stor Maraboukaka till de andra.
Höll min plan, ingen tortilla, inga chips och absolut ingen Maraboukaka i min mage!
Jag säger som Kenta: Just idag är jag stark!
Tjolahopp

1 kommentar:

Nonsensakuten sa...

Vaccinerade mig häromdagen. Lätt feber (i två timmar) samt ont i armen två dagar. Man får nog vara tacksam.
Inget blod ur någon kroppsöppning. Hittills.