måndag 16 november 2009

Full fart

Var på föreläsning av Tina Thörner, kartläsaren ni vet. En ganska rörig upplevelse, men väldigt positiv. Att våga och att ha en positiv inställning till sina projekt tar jag med mig. Att jag faktiskt kan välja hur jag ser på saker.

Innan Tina pratade en reklamkvinna från orten, Anna Stenström, som för ett antal år sen startade eget. Hon var enormt inspirerande och jag hade lättare att relatera till henne än till Tina. Inget ont om Tina alls, vilken tjej, men Annas liv och idéer ligger närmare mitt liv.

Det var länge sen jag var på "tjejkväll" så här, det borde man göra oftare. Lite champagne, smörgåsar, mingel och inspiration kan till och med få den värsta novemberdimman att lätta en aning.

3 kommentarer:

Lusamusa sa...

Det låter trevligt! Ibland räcker det med att göra något annorlunda för en gångs skull, för att livet ska kännas lite roligare.

AM sa...

Mycket trevlig kväll låter det som. Tina Thörner har jag träffat en gång pga att min f.d man var kartläsare. vad var denna föreläsning någonstans?// kram AM

Nipe sa...

Lusamusa: ja, det är så sant så.
AM: Det var nåt som kallades Innovativa tjejer med BBI (Blekinge Business Incubator) som arrangör. Det var på Konsthallen. Alldeles grautis me´ !