fredag 13 februari 2009

En politisk idiot

Här verkar kontoret ha slagit igen totalt.
Vissa saker är jag bra på. Vissa saker är jag rent ut sagt kass på. Har innan erkänt min inkompotens när det gäller mopedkörning. Här kommer en sån där obehaglig sanning till. Det här är så illa, att jag bara måste bjuda er på det.
Jag är en politisk idiot av stora mått. Gigantiska mått faktiskt.
Nyss tog jag nog priset. På TV var det Skavlan. Dagens första gäst var Carl Bildt.
Några minuter in i intervjun säger han:
- Men jag är ju utrikesminister!

Haha, han är ingen liten skämtare den där karln tänker jag. I några minuter. Eller vänta nu...

- Mamma, ÄR han utrikesminister? På riktigt?
- ?!

Ridå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att kontoret har slagit igen är ju att ta i LITE. Skulle vilja påstå att det tycks finnas en hel avdelning som inte har satt igång ännu!

Anonym sa...

Det finns typ tre i den nuvarande regeringen(som jag definitivt INTE röstat dit) som jag vet vad de har för position:
Statsministern Herr F Reinfeldt.. Finansministern A Borg.
Utrikesministern Herr C Bildh

Förr kunde jag varenda en men å andra sidan blev det utbytt så många av den nuvarande regeringens ministrar i början av mandatperioden!! ;o)