måndag 2 februari 2009

Imponerad över mig själv idag

Idag är jag starkt imponerad av mig själv.
Jag förvånar mig ofta på just måndagar faktiskt.
Det slår sällan fel.
Idag flera gånger om till och med.

På morgonen: En starkt motiverad kvinna.
Idag är det fokusering som gäller. Gårdagen kan jag inte påverka. Morgondagen vet jag inget om. Men idag har jag. Det gäller att vara fokuserad, Nipe! Lev i nuet. Idag kan du göra det bästa.
Ja, ni fattar.

Vid matlagningen, efter den goda promenaden runt samhället:
Jaha, väntar på att vattnet ska koka upp. Hade jag inte en liten chokladkaka i jackan i garderoben. Jominsann hade jag det. Yippie. Å vad god. Riktigt god. Tar nog en till, vattnet har ju inte kokat upp än. Mums.
Va? Var det inte fler bitar kvar. Har jag ätit hela kakan? Vad håller jag på med?
Och så i med pastan.
Hade vi inte lite godis över sen helgen? Jodå, här ligger de och känner sig övergivna. Haha, inte nu längre.

Alltså, jag behöver en närpolis.

9 kommentarer:

Mamma J sa...

Hej och tack för besöket och åsikten om hur man sitter i/på en soffa ;).

Vilken härlig blogg du har - med glimten i ögat, verkligen! Kommer garanterat tillbaka!

segsliten sa...

Godissuget är förrädiskt!
Kram ☺

CharmKatti sa...

Godis, det är rackarns vad svårt det är att låta bli. Det bästa är nog att inte köpa något;-)

Katinka sa...

Men du förtjänade nog det där tror jag! Njut istället, vilket du säkert redan gör!

Nipe sa...

Katinka: Förtjänade det? Tja, det kan man ju alltid fundera över. Men tanken var ju att på nåt sätt förbruka mer än inmundiga. Du vet den där tanken man har varje måndag, men som jag inte ens klarar till tisdagen innan jag glömt bort. Patetisk är man ibland. Och tankspridd tydligen:-)

Anonym sa...

Äsch lite godis skadar aldrig: Socker är bränsle till hjärnan. Likamed mer produktivt tänkande. Så bra va?!

akajos sa...

Det finns fortfarande plats på bussen: http://akajos.blogspot.com/2009/01/en-san-talang-kan-man-inte-springa.html

Hemliga damen sa...

"Imorgon är en annan daaaag" - med tänkt melodi du vet (dock inte Mando Diao).

Anonym sa...

Godis är fan obehagligt. Jag funderar på att ge mig själv evigt godisförbud.