onsdag 25 februari 2009

Partiell kapitulation


Okej då, jag ger mig. Delvis i alla fall.
Nu när snön smält och det regnar kallt regn, då längtar åtminstone en del av mig till sommaren.
Fötterna och fingrarna längtar i alla fall. De gillar inte att tokfrysa. Inte alls.

Resten av mig längtar mest till Idre just nu, faktiskt. En hel vecka där blir det snart. Ooooh, snart, snart!
Tror faktiskt varken jag eller skidorna har fattat hur mycket vi ska umgås då. Om dom är snälla, kan de till och med kanske få sova under min säng.

6 kommentarer:

Anonym sa...

När bär det av?
Här har krokusarna börjat blomma och koltratsen sjunger från grannens skorsten, längtar både och till sommaren ;)

Popprinsessan sa...

Härligt med lite semester och miljöombyte. Det skulle verligen behövas här...

Anonym sa...

Ååå, vad härligt med ett litet avbrott i vardagen! Inte konstigt alls med din pågående skidflirt när man har det i åtanke...

Åsa! sa...

Idre, det låter inte helt fel! Ser fram emot fina, fartiga skidinlägg!

Anonym sa...

Finns det något som kallas skidfetischism? ;)

CharmKatti sa...

Hmmm, ha dom inte under sängen, om du inte sover utomhus:-)
Skidorna vill inte vistas i rumsvärme.
Men ha et så bra i Idre!
( Min mamma är född där:-))