lördag 31 januari 2009

Dagens pinsamma erkännande

I mina allra första inlägg, berörde jag möjligheterna att jag var från Stenåldern.
Var inte helt ute och cyklade, troligtvis.
Eller så har jag varit just ute och cyklat, på en låång cykeltur, utanför all civilisation.
Vi snackar musik nu, kanske jag ska tillägga.
Enligt många har jag full koll. Igen klår mig på 80-talslåtar. En gång när vi hade introtävling här hemma, jag och maken, klarade jag Ebba Gröns 800 grader, innan musiken ens gått igång.
90-talet fixar jag ganska bra det med.
Sen hände nåt.

Helt bortkollrad tydligen. Idag upptäckte jag en "ny" grupp. Ja, för mig alltså. Ni andra har nog lyssnat på dem i flera år. Jag ska erkänna, har hört namnet innan, men liksom inte tagit dom till mig.
Men herregud, hur har jag kunnat missa? Har jag inte tittat på TV senaste åren eller? Inte lyssnat på radio? Internet?
Jag böjer mitt huvud i skam och erkänner att jag för första gången lyssnat på Mando Diao.
Det blir inte den sista. Jag har en del att ta igen, märker jag.

Undrar vad mer jag har missat?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men bättre sent än aldrig ju! Jag vet inte heller vad det är för grupp måste jag erkänna, men sedan har jag ju noll koll på musik tyvärr. Så det är nog ingen större tröst.

Popprinsessan sa...

jag är också ganska duktig på 80-90-talsmusik. Men sedan skiter det sig.. Det är för många sångerskor/grupper etc som är väldigt lika i sina genrer så jag har svårt att hålla reda på alla.. Undrar om det har med åldern att göra? Eller att jag ofta lyssnar på radion men har så mycket i huvudet att jag liksom inte får in artistnamnet?

Förresten, jag har en liten bildutmaning till dig :-)

Anonym sa...

Jag är också insnöad på 80-tal. Nu har jag just köpt Eva Dahlgrens En blekt blondins ballader 1980-2005. 2005, det var ju nyss!

Anonym sa...

Hehe, jag tror det är många som känner igen sig:-)

CharmKatti sa...

Mando Diao är bra skit:-)
Men jag känner lite som dej. det jag kan, det kan jag. Men "ny" musik, det kommer så mycket nytt hela tiden, och man har inte samma tid som förut heller på att lyssna på musik. Sätter jag på nån bra skiva kommer dottern och säger, men jag skulle ju lyssna ju...och då av nån konstig anledning så bara byter hon skiva till "sin" musik. Dvs barnmusik. Nä, mina barn är alldeles för tekninskt begåvade helt enkelt.

Nipe sa...

CharmKatti: Jo, barnmusik däremot, det har man bra koll på nu, haha.