torsdag 8 januari 2009

Ur askan i elden

Alltså, här har vi gått och frusit hemma hela julhelgen i stort sett. Mycket på grund av vi tajmade vår omisolering av vinden så perfekt med permafrosten som lagt sig över vårt avlånga land. Men även på grund av att vi, rent ut sagt, har blixterkalla golv i huset. Ja, vi bor i ett renoveringsobjekt, helt frivilligt, men mer om det i ett framtida inlägg. Låt oss nöja oss med att konstatera att i morse när jag huttrade iväg till jobbet, med ett glatt barn och ett som vrålskrek, tänkte jag att det trots ångesten skulle kunna bli ganska bra att jobba igen. Om inte annat så för att kunna dricka mitt morgonkaffe i ett varmt fikarum, utan att behöva tjata på personen på stolen bredvid och liksom vila upp mig lite.
Vad trodde jag egentligen???

På vårt våningsplan på jobbet har det idag varit 17 ynka grader. Till råga på allt var det bara en endaste pinal som jag inte fick med ut i bilen idag - min goa varma stickade sjal.
Hutter.
Och hutter igen.
Ska nog lämna in ett klagomål.
Det är dålig service på det där jobbet.
Var är fårskinnstofflorna när man behöver dem?
Varför finns det inga fleecefiltar att hämta ut?
Infravärmare?

Och varför i hela friden är tangentborden så små, när tumvantarna är så stora?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är sjutton grader ska man absolut klaga!

Jag känner Bengt och Elizabeth Berglöf i pepparkakshuset i Ivla. Så fint hus! Jag tror att Bengt är sjukskriven på halvtid och jobbar andra halvan som vaktmästare på Gamla torg och Lisbeth har biologi och kemi hos oss.

Anonym sa...

Grundproblemet är att regeringen inte har gjort NÅGONTING åt det faktum att Sverige inte ligger på Hawaii. Kan man flytta en stad som Kiruna så kan det väl inte vara så svårt att flytta ett smalt litet land som Sverige.

För övrigt måste jag genast visa din blogg för Maken, som är ett totalt kart-freak.

Anonym sa...

Din stackare. Aldrig roligt att frysa. Om man gör det både på jobbet och hemma är det dessutom värre. Du förtjänar all sympati från mig!

Nipe sa...

Ylva: Ja, Berglöf var det ju Liz hette! Och att Bengt jobbar på GamlaTorg, det har nog pappa sagt nu när du säger det.
knaprig kaka: Haha, så sant så sant.
Katinka: Idag hade nån morrat på vaktmästaren, men fikarummet är fortfarande frostigt.

imse sa...

Tack för kommentaren! Håller med.

Hoppas du har fått upp lite värme nu!

Ung tant sa...

Haha.. ser framför mig ett tangentbord stort nog att kunna skrivas på med tumvantar.