måndag 12 januari 2009

Kartsjuka med resfeber


Hittade det här i senaste Allt i Hemmet. En familj som har världskartan i matrummet. Jag känner att jag gillar den familjen...
Kartan är dessutom behandlad (tja, inplastad) så att de kan rita på den med whiteboardpenna.
Varför har jag inte en sån?? Varför?
Hallå familjen, här kom ett presenttips till min födelsedag!

Men visst är det genialt? Att kunna rita på den. Visa vart man ska åka för vetgiriga barn ( och nyfikna vuxna). Drömma sig bort lite genom att rita upp resor man vill göra. Bara fantasin sätter gränserna.
Risken finns ju att kartan skulle vara ganska fullkladdad när det kommer till drömresor. I alla fall på vissa kontinenter.

Nu när jag triggat min resfeber poppar de upp, ställena jag aldrig sett men som jag definitivt skulle markera på kartan: Nya Zeeland, Australien, Irland, Spanien, södra Frankrike, Budapest, Swindon.
För att inte tala om resorna till platser jag har besökt men jag gärna återvänder till: weekend i New York, vandring på Madiera, Kosteröarna, sommarvattenland i Danmark, Österrike.

Vilka ställen skulle Ni markera?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det finns många platser! Jag är fascinerad av långt borta så jag skulle absolut pricka Australien och nya Zeeland. Maldiverna, Västindien (har varit på Bahamas), Kuba, Sydafrika...

Anonym sa...

Indien absolut! Trots att jag vart där 2 ggr redan. Fler platser i Asien. Kuba, Brasilien, Mexico.... Listan kan go on forever...

CharmKatti sa...

Hela världen!!

imse sa...

Såg också den artikeln och tänkte att en sån karta måste jag ha. Gillar kartor helt enkelt.
Massor med prickar skulle det bli.

Anonym sa...

Helt klart många ställen i Asien och även Sydamerika. Jobbar just nu på att skaffa mig vänner över hela världen som jag kan hälsa på =)
Underbart att du har Swindon med på din lista, men Oxford är bättre....
Tack att du börjat blogga!!
Kram

Mamily sa...

Idre, Norrland, Nya Zeeland, Ausralien, Irland, Italien, Kina och mycket mer. Men definitivt Idre!

Nipe sa...

Mlin: Swindon absolut!

Nipe sa...

Mamily: Ja, Idre låter ju inte helt tokigt! Det tar vi!

plingan sa...

Smart, smart, smart och snyggt!