fredag 2 januari 2009

In med väääämen i stuan!


Imorse visade utetermometern på 10 minusgrader. Inne i sovrummet var det 16.7 plusgrader. Inte så mycket att hurra för kanske. Men saken är den att när jag klev upp hade vi ingen isolering uppe på vinden. Det är inte så smart när det är så kallt, eller hur? Det känns som om det är vårt hus ensamt som just nu räddar elbolaget undan finanskrisen.

Men det var när jag klev upp ur sängen det ja! Det tillhör dåtiden.

Nu i framtiden, nu ska det bli varmt och gosigt. Vi hade celebert besök nu på förmiddagen av två tomtar som i sina säckar inte hade några juklappar. Däremot en faslig massa isolering. Vinden är nu täckt av detta, tack och lov. Prisa Gud för skatteåterbäringen, nej nej nej dumsnut, jag menar ju isoleringen.

Långsamt tinar familjen upp.

Nu ska det bara bli isolerat till källaren också, men det är ju ett senare projekt.

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen:

-Den som har gammalt hus och ung fru, har arbete nog.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste stämma in i kören, in med väääämen i stuan, så att man slipper ha fårskinstofflor och kofta med sig, (eller singstar)

Nipe sa...

Kan meddela att kylan på golven kvarstår tyvärr, men man slipper Vicks Blå-känslan när man går upp på övervåningen.

Anonym sa...

Jag fryser även om det är 21 grader varmt. Det kommer nog bli dyrt i framtiden.