onsdag 28 januari 2009

Plåster


Alla barn har väl en period när de vill ha plåster, oavsett om det är stort skrapmärke eller ett nästan osynligt märke. Bara man får ett plåster, så blir allt bra. Råkar det dessutom vara Nalle Puh eller Bamse på, ja då trollas det onda bort tvärt.

Ibland önskar man att det kunde fungera så även för vuxna eller hur?

Just idag var det svårt att få till ett roligt inlägg. Lite trista saker som hänt. Inte mig personligen, men väl både i min närhet och i periferin.
Två trevliga bloggare har lagt ner, den ena har dessutom raderat sin blogg. Jag kan bara spekulera i varför.

Men mera jobbigt för mig är, att en vän jag önskar all lycka, har det jobbigt just nu.
I tankarna skickar jag en hel lastbil full med Stålmannenplåster till henne...



Update: till råga på allt skrev en annan kär vän det här fina inlägget. Skickar en liten laddning till dig med!

6 kommentarer:

Daniel sa...

Plåster behöver vi alla ibland!

Nipe sa...

Ja, visst gör vi...

Mamily sa...

Ja ibland skulle man behöva någon som springer bakom och hoppar fram som ett plåster som stoppar innan det händer.

Anonym sa...

Ja, om det vore så enkelt att plåster kunde lindra...

Mina tankar går alltså till dig och behövande ikväll.

CharmKatti sa...

Plåster är ett måste. Och om dom dessutom är lite glittriga eller har prinsessor på läker dom extra bra.
Dessvärre har vi sällan "vuxenplåster" hemma så där går man med ett snyggt glitterplåster på fingret emellanåt:-)

Stor kram!

Anonym sa...

En kafékille jag känner använder enbart barnplåster, eftersom de är lite plastiga på ytan och därför funkar bra om man tvättar händerna ofta.

Vuxenplåster:
- bra musik
- kramar från make och barn
- nipes blogg

Då brukar det kännas LITE bättre.