fredag 16 januari 2009

Ett utvecklingsförslag till ICA

Vissa saker borde vara, om inte förbjudna, så åtminstone märkta med varningslapp.
I alla fall i kategorin Barnfamiljer Inhandlar.
Ni vet på hyllan där man tar varan, borde sitta finnas en varning, typ den som man får upp på skärmen när man ska radera nåt: - Är du verkligen säker på detta?
Eller nu i självscanningstider, vore det väl en enkel sak att få in varningsmeddelandet på displayen. Är det maken som handlar, kunde man till och med gå så långt som att ha ett riktigt dumdumsäkert sätt - varan går inte ens att scanna. Låst.
Sug på den Maxi, där har ni ett förbättringsförslag som jag vet med mig att många barnfamiljer ut i vårt land längtar efter. Vilka varor pratar jag om? Här kommer veckans Topp4-lista (föregående veckas placering inom parantes).
  1. Ris, alla sorter (1)
  2. Couscous, alla sorter (18)
  3. Blåbärssylt (ny)
  4. Sockervadd (3)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag jobbar stenhårt - Promise! :)

Jag har också en hel del förslag till ICA som jag tror skulle vara till dess fördel. Kanske borde starta någon revolution?

Anonym sa...

vi har en liten dongel eller vad det heter till bredbamd och mig veterligen kan man bara ha det till en dator åt gången?

Anonym sa...

Fint förslag! Du är rådig du.