tisdag 13 januari 2009

Nåt bra som bara blev bättre

I den lokala morgontidningen har vi tidigare varit benådade med en hysteriskt rolig krönikör, Karin. Hon har med liv och lust varje fredag levererat krönikor om livet med man, hus, två barn och mammakilon. Det har passat mig som hand i handske. Igenkänningsfaktorn har varit skyhög, för att inte drista sig till att säga blixterhög. (För er som inte är från Blekinge kan jag säga att blixter är ett prefix som blekingebor sätter på allt som måste markeras rejält. Och då menar jag rejält!)

För nån vecka sen levererade hon sin sista krönika och meddelade att hon numera jobbar på lokalradion.
Skit.

Häromdagen insåg jag att hon bloggar: Karin-Ketchupmamman, väl värt ett besök!
Ahh, livet kändes genast ganska OK igen. En blogg till att följa är ju aldrig fel eller hur?

Så, idag av en slump råkade jag lyssna på P4 Riks på jobbet. Kom då att tänka på Karin och hennes radiojobb. O se, sprack minsann inte solen fram?? Karin leder ett program som heter Hattfabriken och det sänds på bästa möjliga sändningstid - när jag kör hem från jobbet! Nu slipper jag ratta runt mellan Mix Megapol, Rix FM och P3 i hopp om ett bra eftermiddagsprogram.

Vardagslycka genom etern!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt liksom! Din absoluta turdag måste det här vara!

Nipe sa...

Ja, till råga på allt lyckades jag laga mat utan att bränna nåt!

Anonym sa...

Och dessutom bloggar jag på www.sr.se/blekinge också ;-)

Skönt att höra att det inte bara är arga pensionärer som lyssnar och hatar mig :-D

Nipe sa...

Karin: nädu, så gammal är jag inte än... :-)