onsdag 14 januari 2009

Det ska tydligen börjas i tid

Pillerill har en fascination för mobiltelefoner. Nä, en enorm mani är ett bättre uttryck.
Ser han en, ska han ha den och göra den till sin. Kosta vad det kosta vill.
Alla medel är tydligen tillåtna verkar det som.
I julhelgen tog han Makens mobbe och ville inte ge tillbaka den.
När han fått leka med den en stund förväntades han återbörda den till den rättmätige ägaren.
Men, vad gör han?
Öppnar lite på byxlinningen där fram. Stoppar ner den innanför blöjan så långt så att den försvinnner.
Sen plockar han nöjt upp den igen och ger tillbaka den till Maken.

- Ueew, han ollade min telefon!!!!!

Dagens ungdom, jag säger bara det!
Alltså, va tusan får de egentligen lära sig på dagis nu för tiden?

14 kommentarer:

Mamily sa...

Dagis hmmmmm, de säger att barn inte gör som föräldrarna säger utan gör som de gör... Jag undrar jag

Nipe sa...

Nu har ju jag svårt för att göra detta rent biologiskt, så då vet jag vem som är den skyldige...tänk på det nästa gång du tar i våra grejor!

Anonym sa...

Haha... du har ju en underbar son! Ta vara på honom!

Anonym sa...

Sådär var min bror i blöjåldern (Okej det existerade inte mobiltelefoner då men all annan elektronisk utrustning). Det är ett mycket tydligt tecken på att ni kommer få en liten tekniknörd till tonåring! Grattis!

Anonym sa...

Ha, vilket bra trick. Var glada att han inte stoppade ned den där bak och bajsade på den. Min brorson gillar också mobiler och högg tag i min en gång och höll den stenhårt och skrek "Miiin!".

CharmKatti sa...

Schysst gömställe. Det är där ni ska kolla om saker försvinner lite mystiskt.

Anonym sa...

En hel del tydligen ;-) Tack för titten hos mig!

Anonym sa...

Österrikarna påpekar gärna hur rikt landet är osv, jag själv trodde först att de skämtade. Men tyvärr, de var allvarliga. O de flesta har fula, oidentifierbara skägg.

Skön tackling med mobilen förresten, haha..

Josefine sa...

åh... hahaha.... dagis alltså. en ständig källa till ny information (för där lär de sig minsann ALLT).

Nippertippan sa...

Tur att det inte fanns choklad där inne:)
Kramizar:)

Anonym sa...

Vilket bra gömställe! ;) Men med tanke på vad som så småningom brukar hamna i blöjan var det tur att ni upptäckte det i tid ;)

Anonym sa...

Ett litet pris finns att hämta hos mig! Kram.

Anonym sa...

hahahahahhahha, fan vad bra. så skall de tas!

Anonym sa...

Åh, han är SMART! Han har fattat vad som funkar! Bortse från det äckliga i situationen och belöna honom för att han har knäckt ännu en del av koden. Han kommer att bli en mästarmanipulatör om det fortsätter så här. Honom vill man inte möta i en förhandling om 20 år. (I synnerhet inte om han ollar pennan innan han skriver under kontraktet.)