lördag 10 januari 2009

I know him so well...

Maken sitter i trappan och diskuterar placering av brandvarnare med mig. Samtalet glider över i ditten och datten och följande konversation utspelar sig:
Maken: - Min skruvdragare är sönder.
Frun: - Ja, jag vet, det är glapp i sladden.
Maken: - Nej inte den. Den sladdlösa. Den funkar inte.
Frun: - Vaddå funkar inte?
Maken (med lessen min): - Det händer ingenting, den är kaputt.
Frun ( med lätt ironisk, överdriven lessen ton):- Å stackars dig, måste köpa en ny...
Maken: - Ja, stackars mig, måste köpa ny.
Frun: -Ja, stackars stackars du, måste köpa ny. Hur många gånger släppte du den i golvet?
Maken: - En.

Ärlig, prylkåt och kreativ. Oh, I know him so well!

Update: Lite senare sitter maken och kollar på bilannonser på nätet. Borde jag bli orolig nu?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hahhaha, tror du seriöst han har släppt den i golvet?

Nipe sa...

Nä, det var ju mer ett internt skämt, att en del gör allt för att få köpa nya verktyg. Men han hade faktiskt tappat batteriet till den visade det sig.

Piakvinnan sa...

Alltså, alltså... han var nog inte onödigt snabb att försöka få stopp på olyckan.

Om man säger. *flinar*
Egen erfarenhet.

Anonym sa...

Ja, sådär gör jag också faktiskt! När jag vill ha något av Sambo. Fungerar varje gång!

Anonym sa...

Du kanske ska vara vaksam så han inte "råkar" hälla socker i bensintanken. :)

Anonym sa...

Ta bilnykeln vetja...*ler*

Ha en fin dag


kramar @nette

Anonym sa...

Nej, låt honom köpa en skruvdragare så blir han kanske nöjd en stund. Min sambo är ute på Blocket varje dag, tror jag, men det är inte jätteofta han handlar.

Nipe sa...

I vår familj betyder porrsurfa att man antingen kollar på Blocket eller Hemnet...

Lilla Blå ( och er andra oxå givetvis): ha en bra dag ni med!

Anonym sa...

Hade jag varit du hade jag definitivt blivit orolig, jag känner honom...

Anonym sa...

*TOKSKRATTAR* Tänk att alla karlar är likadan!? :)

Ja, vi har det verkligen roligt ihop, hela dagarna, annars skulle vi nog inte orka med det här! Humorn är det som gör det lätt för oss :)

karro sa...

hahaha! dessa män!