lördag 20 december 2008

Planen sprack med en gång

Typiskt mig!
Tänkte ut en grandios plan om att på julledigheten ha på mig stegräknare och uppnå minst 7000 steg om dagen. Maken var med på noterna också.
Idag är dag 1 och det har redan gått åt h-vete. Maken drog till stan för att supporta vännen M med bilinköp, samt minska julstressen genom att handla lite paket.
Stegräknaren? Den hade han nog inte en tanke på.

Moi? Jo, jag sitter ju här framför datorn...
Rent krasst kan jag skylla på en dotter som i natt la en pizza bestående av just pizza. Hon ligger framför TVn och piggar på sig rejält. Men det hela har gjort att min längsta promenad hittills har varit ut i tvättstugan i garaget. Så jag ligger nog på en 300 steg i dag totalt. Bra jobbat tjejen, eller kanske inte!
Men jag ska motionera dammsugaren en stund. Även golvmoppen ska få sig en duvning, tror jag, det ju ändå jul.
Kanske kan jag minimera skadan genom en promenad i mörkret senare, vi får se.

Eller är det så att julledigheten faktiskt inte börjar förrän på måndag? I så fall har jag ett legitimt skäl till att dra runt i nattpyjamas, fårskinnstofflor och oborstade tänder även i morgon?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kör stenhårt på måndag! Julhelgen börjar inte förrän då faktiskt!
Lycka till med stegräknandet.