måndag 22 februari 2010

Vinterfint


Nu snöar det igen. Jag kan drista mig till att hålla med om att det är jobbigt med all snö som är i vägen. Knökfulla parkeringar, vallar som skymmer sikten, snömodd som man måste pulsa igenom osv.

Men visst är det fint? Inget brunt slask, inget regn. Det gnistrar så härligt. Det är precis så fint som vi alltid tjatar om att våra barndomsvintrar var.

All snö som kommer ner, förlänger skidåkarsäsongen. Det klagar jag inte på just nu. Våren kommer, garanterat. Men jag har inte bråttom.

(sen är jag inte riktigt klok heller, men det vet ni ju redan...)

3 kommentarer:

milla sa...

Håller med, älskar allt det vita, inget slaskande ena dagen vs stelfruset andra!
Vägrar längta till våren än...skratt!
Fast jag är ju lite galen, ja me´?
Kram

Nonsensakuten sa...

Kyla är något onaturligt. Om det är normalt, skulle vi nordbor haft päls liksom isbjörnarna har.
Däremot - snön är vacker. Om man är inomhus...;)

Nipe sa...

Milla: vi får bilda klubb :-)
Nonsensakuten: Ja, mer kyla än minus 5 borde rimligtvis förbjudas, men mer snö åt folket!