tisdag 19 april 2011

Kvällsnöje i april

Motionsorientering i Brunnskogen, Ronneby. Sladdade in på parkeringen, stressad som en gnu. Gav mig ut i skogen och insåg att influensan tagit rejält på konditionen. En karta i handen och lite skog, så sjönk stressnivån betydligt på Nipe.
Ett tips till er, kolla om det anordnas motionsorientering i er stad! Det finns banor som passar alla och hjälp finns för de som är rädda att villa bort sig i skogen.

Update: LindaLottaPusing ringde och meddelade att jag var snabbast på min bana, men henne på en hedrande andraplacering. Nej, det är ingen tävling, men ändå...

8 kommentarer:

Mångmamma sa...

Du är en spritt språngande galen kvinna!
På ett underbart sätt.
Min främsta merit inom orientering var två kontroller på fem minuter och sedan tokvilse i (hem)skogarna i två timmar som tolvåring!

Nipe sa...

Mångmamma: Spritt språngande galen - jajamensan :))
Jag lovar att som 30plussare kommer du inte springa lika vilse... Säger jag som hade en helvetesrunda i Karlshamn förra året, när jag sprang bort mig på varannan kontroll, tur att jag hade havet som referens...

Malin sa...

Det glömde jag helt bort, nästa vecka får det bli.
Grattis till segern. =)

Nipe sa...

Malin: Å jag glömde påminna dig, sorry vännen :)

LindaLottaPusing sa...

Vilken härlig runda i skogen, vädret kunde inte varit bättre! I dag träningsverk både här o där men ändå på ett mysigt sätt.

Nipe sa...

LindaLottaPusing: Träningsvärk? jojo :)

Milla sa...

Skogen bjuder verkligen på lugn...fast det är tur att jag inte orienterar då jag varken hittar till skogen eller hem,skratt.
Ha en fin dag.
Kram

LindaLottaPusing sa...

Den interna stavningskontrollen fungerar tydligen inte 5.45 på morgonen. Något ärftligt?