tisdag 14 juni 2011

Tävlingsdebut

Orienteringsskytte: Tala om en ganska så udda kombo. Först springer man en orienteringsslinga i skogen. Därefter springer man in på skjutvallen, tar ett gevär och skjuter fem skott liggandes. Efter skotten får man springa en straffrunda för varje bomskott. Därefter springer man en runda till. In på vallen igen och skjuter fem skott till (stående) och springer eventuella straffrundor. Därefter springer man i mål.
Det var den lilla varianten det, oftast är det totalt fyra rundor i skogen och fyra skjutningar.
Detta testade jag igår. Hur roligt som helst!
Av sju deltagande i klass D21, kom jag på placering 5. Känns som ett helt OK resultat, med tanke på att jag lätt blir omsprungen av en snigel när jag springer.
På torsdag är det tävlingsdebut även i vanlig orientering. (Det jag har skrivit om innan har varit motionsorientering, där man listar resultaten fast att det inte haft tävlingsstatus.)
Fyra kilometer i kustmiljö ska jag springa. Ah men, hur tänkte jag där? Är huvudet dumt får kroppen lida.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter ju jättekul! Varför hittar inte jag såna tävlingar?! :)

Nipe sa...

Mialena: Kolla med lokala orienteringsklubben om de har nån sån verksamhet. Kan varmt rekommenderas, hejdlöst roligt.