torsdag 10 november 2011

Tränarassistans

Idag fick Pillerill följa med på min träning med bästaste tränaren. Pillerill hade ingen som helst lust att vara i barnpassningen, eftersom det var första gången som han var med på detta gymmet.
Jag installerade Pillerillen bakom en pelare och fiskade upp hans Nintendo DS ur ryggan.
Hur länge höll det tror ni? Efter en minut hör man:
- Mamma, VAD gör du?
- Mamma, varför gör du så?
- Mamma, är det jobbigt?

Sen tyst i tre minuter.
Sen kommer det som jag väntade på:
-Mamma, jag måste kissa.

Nåväl, sen spelade han lite Nintendo igen och jag svingade kettlebells och gjorde armhävningar och drag mm så det stor härliga till. Ungefär lagom till jag började krokna, spände Pillerill ögonen i tränaren och frågade:
- När ska du göra nåt då?

Inte lätt att ta i när man både är trött och fnissig.
Därefter tyckte Pillerill att han minsann skulle visa oss att han också kunde träna. Pillerill in action på en step-bräda, ja jisses. Koncentrationen kanske inte var på topp idag, men jag får skylla på tränarassistenten.

Och sist men inte minst:
Hej, träningsvärk!

Inga kommentarer: