torsdag 4 oktober 2012

Ny väg

Idag har jag lett mig själv in på ny stig. Ska bli oerhört spännande och lärorikt. And that's all I have to say about that.

Ikväll har jag även börjat på yoga. Har länge velat det och för sisådär en 7 år sen gick jag några gånger på gymmet. Sen kom det en Pillerill och efter det startade vi vår Skogsknoppsgrupp med honom och hans små vänner. Yogan på gymmet är på lördagar och Skogsknopp likaså. Så ingen yoga.
Länge har jag sen funderat på att börja, men det har ju som sagt krockat, så det har liksom stannat vid det. Nu för några veckor sen tog jag mig i kragen och tittade runt på utbudet. Alla klasser som finns på denna lilla ort är på lördagar, eller på orienteringsdagar.
Men se! Där på lilla lilla alternativa gymmet fanns en klass på bästa sändningstid. Att jag inte tänkt på att kolla där innan?

Så jag skrev in mig och gick dit. Inte en dag för tidigt kan jag säga. Det finns en grym utvecklingspotential i min kropp och knopp. Känner en otrolig nyfikenhet på vad som kommer gå lätt att lära sig och vad som jag kommer få kämpa med.

Namaste!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Vad bra med yogan!

Mångmamma sa...

Ibland bara måste en mamma ta sig lite egotid för att hålla kropp och knopp i trim.
Skönt det låter!

Unknown sa...

Härligt! Yoga är kanon tycker jag, jag har slutat stretcha efter löpningen och kör bara en serie yogamoves istället. Tycker nog att det smygtränar magen litegrann också :)

Pernilla sa...

Kul! Jag började också med yoga i höstas och efter några gånger älskade jag det. Till våren ska jag gå en fortsättningskurs. Jag gillar helhetstänket, kropp och inre i harmoni.

Kram, Pernilla be