söndag 16 juni 2013

DNS

Studerar resultatlistorna i Eventor, från tävlingen i Skånelandet som vi skulle varit på.
Kul att klubben hade två klassegrare!
Kul att se en ruskigt bra kilometertid på mammas resultat! Inte illa sprunget av en liten go tant som började med orientering i 68-årsåldern.
Mindre roligt att läsa Ej start på mitt eget och Skruttafisans namn.
Så nyfiken jag var på denna tävlingen och som jag har sett fram emot att premiärcampa med nya husvagnen.

Att husvagnen förblir ocampad, ja det är ju helt självförvållat visserligen. Vi sålde den gamla, köpte en ny och sen ångrade sig Nipe, så vi sålde den med. Man är ju kvinna - ingen maskin, hehe. Nåväl, det står snart en annan vagn på gården.

Men förkylningen. Suck. Eller allergin, som det kanske är. Eller är det stressen? Vad vet jag?
Helt klart är att det ofrivilliga träningsstoppet kom just när jag tänkt lägga in en högre växel på att försöka tappa några kilon inför sommartävlingarna. De där kilona som inte bara genererar tråkiga stunder i provhytterna, utan som också sinkar mig i skogen.
Så vad gör man när man inte kan träna, men ändå vill tappa kilon? Jo, man sitter i soffan och tröstäter.
Oh,  I'm so clever...

Inga kommentarer: