fredag 9 maj 2014

Sen sist

Just nu mitt inne i Maj-mania. No more words needed...

Sen sist då?
Tja, jag har gjort lite av varje. Tävlat i Småland (nej förresten, det var i norra Skåne trots allt). Det gick faktiskt riktigt bra, trots en bom på fyran.

Sen har jag fotograferat lite i trädgården hos våra släktingar. De bor till vardags i södra Tyskland, men har ett sommarhus här. Varje år tänker jag att jag ska dit och fotografera hösten, vintern och sommaren, så de får se sin trädgård alla årstider. Men tiden och den allmänna förvirringen sätter alltid käppar i hjulet. Men nu! Så kära B & G, bara jag hittar er mailadress, så kommer det ner lite bilder från våren i alla fall! Pillerill frågade när ni kommer hit igen och jag svarade: mycket snart hoppas jag. Vi saknar er!

Förra helgen var vi på 10-mila i Eksjö. Som nybörjare i orienteringsvärlden så hade vi ingen känsla för denna stafetts storhet - men nu vet vi! Så roligt! Det var länge sen vi var uppe och utomhus så sent på natten. Det var dammigt och kallt och gasolen tog slut i husvagnen, men det var verkligen en upplevelse jag sent kommer glömma. Själv sprang jag aldrig, jag var förstareserv i damkaveln.

Ikväll blir det utflykt med Friluftsfrämjandets Strövare. Vi ska till ett naturreservat i närheten och kolla in den nyutslagna bokskogen. I morgon ska det tävlas igen, vad annars?
Just nu är skogen helt fantastiskt fin!

Tjing så länge!

Inga kommentarer: