söndag 9 november 2014

Uteliv

I morse när jag vaknade hade jag inget bokat på hela dagen. Ingen tid att passa, det är inte så vanligt i min värld. Ensam var jag med, resten av familjen var i Borås på orienteringstävling.
Så, vad gör man då?
Jo, man cyklar ju!




Cyklade en vandringsled från sanhället där vi bor, upp till vår klubbstuga. Det blev ganska intervall-betonat, eftersom naturen bjöd på ständiga Kodak-moments.
40 minuters cykling upp, minus alla stoppen.
Varje söndag anordnar klubben tipspromenad och bingo, så jag satte mig i serveringen och njöt en kopp kaffe och kaka.
Hem cyklade jag lite annan väg, följde leden så långt jag kunde. På vägen upp hade jag genat lite för att snabbare komma fram, ville inte missa kaffet.
Hemvägen tog fem minuter längre tid, men det förklaras av att det är mer svårcyklad stig och av att det är lite längre. Men döm om min förvåning när gpsklockan visar 1 km kortare på hemvägen?!
Så 9,5 km dit och 8,5 km hem. En lagom runda en söndagförmiddag.

Inga kommentarer: