onsdag 17 december 2014

Ge tillbaka mina skridskor, tack!

Igår fick Skruttafisan följa med till bandybanan och långfärdsskridskoträningen. Hon tog mina långfärds och jag rotade fram mina hockeyrör från långt inne i förrådet.

Nej. Hockeyrör är INTE min grej. Totalt livsfarligt!
Ont i fötterna och vingligt.
Efter två varv började jag längta till mina långfärds och ungefär samtidigt hojtar Skruttafis:
- Ge tillbaka mina vanliga skridskor, tack.

Bytt bytt och båda blev nöjda.

Tidigare på kvällen var vi på Stac och Agilityn (för människor). Det var fullt ös och mycket roligt som vanligt. Mina föräldrar var med, så vi var tre generationer från familjen på träningen.
Att toppa agilityn med långfärdsskridskor, ja det är ju lite att be om träningsvärk, men men - it shall pass.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vet inte vem jag håller Skruttafis eller Nipe, tycker båda varianterna av skodon är lika vingliga. Men trevligt är/var det. =)

Nipe sa...

Mkt trevligt Malin! Jag misstänker att det är en vanesak vilka skridskor som känns bäst. Jag menar, en gång i tiden tyckte jag att vita konståkningsskrillor var grejen...