söndag 12 juli 2015

Att skaffa sig jobb

Ibland undrar nog både folk och jag själv hur det står till hos mig och Silverräven. Inte alltid är våra tankegångar raka, uppenbarligen.
Nu har vi gått och köpt oss ett litet projekt. Ett till ska jag väl tillägga.

En liten husvagn. Som om vi inte redan hade en att ta hand om.
Så här tänkte vi: vi köper en skruttig vagn, rustar upp, piffar till och säljer igen.
Under tiden vi äger den kan jag passa på att övningsköra med den, så jag kan ta det där "utökade B", och sen kan köra den andra vagnen.
Win-win liksom.
Nånstans på vägen lovade vi kompisar att de kan få låna den till O-ringen. Det börjar nästa helg. Ett lite oövertänkt men samtidigt smart sätt att få ändan ur (eller i ) vagnen. Igår och idag har vi sanerat/städat/putsat husvagn. Nu är den snart fin i alla fall på insidan.
Har man inte jobb, skaffar man sig, typ.

I övrigt har jag gått 11km till på Blekingeleden ihop med Skruttafis. Vilse gick vi också, där markeringarna lämnar en hel del att önska. Fin skog. Mycket fin skog. Massor med smultron och blåbär som blev mellis på vägen.

2 kommentarer:

Den gamle i skogen sa...

Milda tid! Kan Blekinge vara lika vackert som Småland ??

Nipe sa...

Ja faktiskt :)