torsdag 3 november 2016

Vi bråkar lite

Min kropp och jag är lite ovänner. Den gillade inte alls att springa tävling förra söndagen. Ena foten verkade totalt sur på mig och ryggen - ja den gav mig långfingret.
Fan, vad jag är trött på detta just nu.
Okej, jag borde nog vetat bättre än att lubba på som en galning, när det var så mycket hård stig och jag hade tunna spikdubbskor. Men ändå? En liten sketen tävling kunde den väl offrat sig lite för?

Nä. Jag ska inte vara sån. Bråka är dumt, och föder ingen framgång direkt.

Med hopp om att jag inte jinxar nåt nu, så kan jag säga så mycket att jag har en plan. En plan på att få ihop kropp och knopp igen. Att jag med tiden ska kunna göra allt det där min hjärna vill. Utan att få ont i ryggen, utan att det ska vara så stelt överallt.
Kosten är en viktig del, det vet jag ju, men oj vad svårt att ta till sig i vardagen.
Träningen, den kommer sakta  men säkert igång igen.
Planen framåt involverar ett flytbälte, ett par rullskidor och mina Salomon Fellraiser.

2 kommentarer:

Kari sa...

Flytbältet har räddat mig flera gånger. Det är så himla skönt att bara kunna köra på utan att vara orolig för att något skall gå sönder.

Nipe sa...

Flytbältet är värd varenda krona helt klart!