fredag 16 juni 2017

Ligger lite efter i år

Ni vet Maj-mania? När kalendern har betydligt fler aktiveteter än dagar. När en ligger steget efter allt och när en precis lyckats ta ett andetag över vattenytan, då påminner ett av barnen en om att det är grillkväll med klassen.
Jo, jag vet, ni vet EXAKT vad jag menar.

I år hade vi ingen Maj-mania. Vi kryssade rätt lugnt mellan rätt mycket aktiveteter, utan några större kantstötningar. Puh.

Men nu, juni! Hallå, vad hände?!
Äh, jag vet ju vad som hände. Livet.
Fast senaste veckan, intensivt och hela tiden med känslan av att jag ligger efter. Framför allt ligger jag efter med att:
1. Äta bra
2. Sova så mycket som jag borde
3. Återhämtning
4. Planering (hej McDonalds)

Det mesta orsakat av roliga och frivilliga saker. Sen har vi en minst sagt oplanerad resa över Atlanten för Silverräven, vilket ställde lite på ända. Jag skulle inte själv titta på 4 sommarstugor på 4 dagar, inklämt mellan en resa tur och retur till Sälen och en kattvaktshelg. Vi skulle delat den "bördan". Ja, ni hör ju, ilandsproblem de luxe.
Sälen förresten, en roadtrip med bästis A för att lämna två söta barn på konfaläger. I Sälen såg vi snö, snacka om kontrast mot Blekinge.  De där två barnen, de var rätt katiga när vi körde hemifrån, men när vi kom fram var de rätt spaka och tagna av stundens allvar, haha. Alla barn kände ju likadant, men efter rapporter på Messenger, verkar det vara hur roligt och avslappnat som helst nu efter några dagar. Skönt det, så mammahjärtat kan slappna av lite.

Imorgon ska jag köra över länsgränsen för en sommarstugevisning, lite Ikea och nåt annat som Pillerill får bestämma. Eventuellt ska jag ha ett släp med mig för att kunna köpa ett matbord via Blocket. På tal om att ligga efter menar jag...de där körlektionerna med släp skulle jag ha prioriterat i vintras känner jag nu.

Inga kommentarer: