onsdag 30 januari 2019

Två steg fram och ett bakåt

Eller är det ett steg fram och två tillbaks? Jag vet inte.
Men just nu är jag lite glad men också rätt less, sur och besviken.
I vårt uthyrningshus för det av helt legitima skäl sakta just nu. Vi hinner inte helt enkelt. Silverräven får runt på lite tjänsteresor och hela familjen har varit både i Idre och i Jönköping på bästa renoveringstid. Men idag på min lediga dag (och förra onsdagen) har jag kört byggskräp till tippen. Satan i gatan, vad jag har slitit! De där missade träningstillfällena har jag tagit igen med råge.
Det gör gott i sinnet mitt, att få undan allt byggskräp så vi kan riva mer. Progress är ett fint ord.
Men sen... i Gullan strular det vidare. Idag fick vi ett myndighetsbesked vi inte riktigt gillade. Lätt dissade har vi blivit och nej, det är inte roligt nånstans. Jag hade hoppats på ett avslut där nu, oavsett beslut. Då hade jag kunnat gå vidare och pusta ut. Jag gillar inte att ha saker hängande. Nu blir det istället "to be continued". Suck.
Jag andas, andas och försöker glädja mig åt det andra istället.

Inga kommentarer: