onsdag 8 april 2020

Ut på tur

I lördags var vi på Torhamnslandet, dvs den sydöstraste delen av Sverige. De andra sprang orientering och jag tog en cykelrunda.
Startade med att titta på hällristningar. Lite konstigt, vi har orienterat i den skogen många gånger men jag har inte ens vetat att de funnits där! Nåväl, nu har jag sett i alla fall. 
Tog sen lite (alldeles för brötiga) stigar söderut och kom ut mellan Sandhamn och Torhamn. En liten titt i hamnen i Sandhamn, helt öde förutom de obligatoriska husbilarna på ställplatserna. 
Fick sen ett infall och cyklade ut på Torhamns udde, även det ett ställe jag aldrig sett innan. Kantvind dit, först medvind och sen svängde vägen och det blev motvind istället. Två kilometer enkel väg ut på udden, så lite pannbensträning blev det allt. Väl ute på udden såg jag en stor flock fågelskådare med kikarna i högsta hugg så jag vände innan jag kom fram. Lite antiklimax...
Japp, sen var det ju medvind en bit och sen härlig motvind sista kilometern in till byn. 
Grusväg sista halvmilen tillbaka till bilen och lyckades tajma ungdomarna med några minuter. Femton kilometer in på träningskontot, gött även om det var jobbigt.

Inga kommentarer: