torsdag 12 november 2020

Inte alltid roligt

Jag cyklar mycket. 
Hej, förresten! Nån kvar här? Nej jag har inte slutat, även om jag inser att det nog ser ut så. Gillar bara inte att skriva i mobilen och sitter sällan vid datorn hemma.

Tillbaka till cyklingen igen. Var var jag? Jo, det cyklas en del. I jämförelse med andra cykelnördar är det kanske inte så mycket men för mig är det mycket. Punkt.
Har en deal med mig själv att åtminstone komma ut 2, helst 3 ggr i veckan nu under vinterhalvåret. Jag jagar dagsljus.

Men det går inte på räls. Ibland, men långt ifrån alltid.  Igår var en sån dag. Novembergrått ute. Lite för mycket sovmorgon och en lunchtid att passa, så tiden var knapp. Stumma ben. Hade lånat ut cykeln så fick stanna 4 (!) gånger för att sänka sadeln till min höjd. Glömde vattenflaskan. Fräste näsan och råkade träffa skoknuten med snorblaffan (urk). Körde ett Stravasegment trots att jag egentligen inte orkade och när jag synkade klockan efteråt visade det sig att jag cyklat fel väg. Och som kronan på verket, nån hade röjt sly och buskar längs med stigen, så den jättefina raksträckan där man cyklat som i en tunnel av grönska nu var en trist stig längs en ungefär lika trist åker. 
Tur att jag vet att det kommer bättre rundor.
Och tur att jag har vett att uppskatta ATT jag cyklar. 

2 kommentarer:

Malin sa...

Kvar =)
Bra jobbat av dig

Nipe sa...

Hej hej! Härligt att du är kvar ;)