tisdag 22 december 2020

Jullov!

Nu på eftermiddagen stämplade jag ut från jobbet och har numera jullov! Så jäkla skönt! 
Silverräven har redan haft jullov i två dagar så igår kom jag hem såg det ut så här i badrummet på nedervåningen...
Men nu är det fint, även om verktygen inte hittat ut i garaget igen. Nytt handfat har vi (han) fixat och det gamla ska flytta ut till Gullans provisoriska toalett.

Nu ligger jag i soffan och tar igen mig lite. Har stekt drygt ett kilo köttbullar samtidigt som Silverräven griljerade skinkan. Varmt var ordet! Fina rosor på kinderna fick jag. 

Imorgon ska det pyntas i huset, granen ska in och kläs och mat ska lagas. Kakor ska bakas och lite julgodis ska vi fixa. Listan är ganska lång och nånstans mitt i detta ska julklapparna slås in... Ah ja, det ordnar sig. 
Det blir ju en liten annorlunda jul, utan storfamiljsmys, mer än på avstånd.  Usch  men det är ju bara att göra det bästa av det. 

Inga kommentarer: