lördag 10 juli 2021

Semesterkänsla, kom snälla

Igår loggade jag ut på jobbet för fem veckors semester. Sjukt välbehövligt faktiskt.
Det är inte bara semester för min del, utan jag ska även sluta på mitt jobb. En dag efter semestern ska jag dit och plocka ihop det sista, lämna in passerkort och dator och sen säga adjö till kollegorna.  Sjukt välbehövligt faktiskt, höll jag på att skriva nu, men det ligger lite i det. Jag behöver verkligen byta jobb. Jag gillar mina kollegor väldigt mycket och en hel del av jobbet med, men sen finns det delar som ätit upp min själ, typ. Dramatiska ord men de är inte mina, utan sagda av en kollega och de beskriver känslan rätt bra. Mitt nya jobb är verkligen en kul grej och kollegorna där känner jag sen tidigare och det ska bli så jäkla roligt! Men mentalt är jag inte där än. Det gamla ligger kvar. Känslan av att jag inte pallade mer att jag överger kollegorna i ett kaos där varje medlem i gruppen behövs hela tiden. Nu måste de lägga tid på att lära upp en ny. Känner mig lite taskig mot dem och jag fick lämna så himla många saker ofärdiga. Det överskuggar just nu både semesterkänslan och glädjen över ett nytt jobb som väntar i änden av sommaren. Det kommer gå över, det vet jag ju. Huvudet kommer släppa detta och landa i nuet. Snart hoppas jag.


Inga kommentarer: