lördag 14 maj 2022

Sysslor en lördag i maj

Ibland måste man prioritera sånt som ligger ganska långt ner på listan. I stugan är listan lång, otroligt lång. Att måla altanräcket fanns nog inte ens längst ner på listan om jag ska vara ärlig. Men det är just det jag gör idag. 
Altanen ska rivas och byggas upp på nytt,  i lite större modell och med annat räcke. Det mesta virket i den befintliga har gjort sitt kan man säga utan att ljuga det minsta. Rivningen ligger dock efter färdigställande inomhus OCH utbyggnad med sovrum, hall och badrum. Så den blir kanske riven om 2 år? Så ingen mening att göra nåt vid den nu.
Men jo, jag fick spunk. Tvättade den högtryckstvätten och ska olja den. Byta några golvbrädor som riskerar att gå av. That's it, tänkte vi. Men nej, jag river lite brädor på räcket som bara satt där för syns skull, men som i mina ögon skämde den. Då uppstod ett målningsbehov. Och skulle jag ändå måla, ja då kan man ju också byta överliggaren så den blir fräsch också. 
Målar idag då och jäklar vilket lyft! Känns bra i själen att göra det, ibland behöver man ägna sig åt det ytliga också.

Inga kommentarer: