tisdag 26 oktober 2010

Persikohy

I går, sent som vanligt, skulle jag bara. Ja, ni vet: ska bara blogga, ska bara duscha, ska bara äta lite och ska bara läsa i min bok. Trött som en gnu och minst en timme för sent.
Så när jag kommer ut ur duschen går jag raka vägen till köket utan att passera varken Gå eller kläderna. Så absolut väldigt naken ska jag till och göra en persikosmoothie. Sa jag att jag var trött förresten?

I med proteinpulver, persika, mjölk och vatten i en stavmixerskålen. Adderar fyrar stora isbitar och precis när jag lagt i dem kommer jag på hur osmart det var. Nåväl, orkar inte plocka upp dem, utan tänker att det har ju funkat förr att handmixa isbitar. Varifrån jag fick den villfarelsen förtäljer inte historien.
I med stavmixern och voilà, här kommer resultatet.


Jamen, så bra det gick!

Men det är nu som vi kommer till det riktigt smarta. Jag tänker att nu är nog isbitarna krossade, så jag trycker på knappen igen. Gissa resultatet? Tja, om jag nu ska till och skvätta ner halva köket, så varför inte göra det rejält?
Ni la väl märke till att jag var nyduschad och minst sagt lättklädd också? Persikohy i all ära, men det där var väl kanske inte rätt sätt att gå tillväga?
Så efter att sanerat köket, gjort en ny smoothie och dessutom fått duscha igen, så var klockan över midnatt. Det är där och då smarthuvudet får för sig att läsa ut boken om Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Hm, som sagt, ibland glänser hon till, Nipe.

6 kommentarer:

Kajsa sa...

Åh, jag strösslade Keso på golvet (och mig själv) i morse. Tydligen ska man inte lyfta i locket?

Din variant har jag också provat, dock utan lika elegant resultat. ;-)Oftast har jag bara skvätt ner min tröja...

Hoppas dagen blir bra trots allt!

Mångmamma sa...

Hemmaspa?
:)
För övrigt skäms jag nu...Hundraåringens författare kommer ju från nästnästa by och jag har fortfarande inte läst den!
Fy skäms, på mig!

Fisken sa...

HA HA HA HA HA!!! Det är en lättnad att höra att det inte bara är jag som gör sånt.

Malin sa...

Fniss!
Tur det inte var sparrissoppa, sparrishy låter ju inget vidare

Milla sa...

Hahaha, vilket kul inlägg, i alla fall när man slipper torka upp ;)

Nu till frågan. Var boken bra?
Kram Milla

Nipe sa...

Kajsa: Haha, lyfta i locket! Och man blir ju så trött på sig själv när man gör så...
Mångmamma: Ja, skäms på dig! Jasså, det är utåt de krokarna du bor, min bästis bodde där innan så där har man ju varit ett antal ggr.
Fisken: :)
Malin: Eller svampsoppa :)
MIlla: Boken var bra!