lördag 18 december 2010

Våga vägra julstress

Jag vägrar!
Totalvägrar att stressa inför faktumet att julen är mindre än en vecka iväg. Tänker inte ligga sömnlös för att vi bara köpt två julklappar än så länge. Det finns ingen anledning att stressa ut i julhandeln denna helgen för att knö med alla andra runt sillburkar, skinka och paketinslagningsdiskar.
Nej, det får vara till nästa vecka. Jag tyar ente!
Denna helgen vill jag pussla, åka skidor, njuta och bara hålla händerna för öronen och som ett mantra upprepa: Bingolingo, bingolingo.

Julstressen kommer förr eller senare, jag föredrar senare tack.

2 kommentarer:

Milla sa...

Heja dig, jag håller med fullständigt..Jag brukar spara julstressen till efter jul, hehehe.
För i januari har vi en hel mängd födelsedagsbarn & då måste vi ju tänka ut nya paket och dessutom minnas vad vi gav dem i julklapp;)
Krama Lugnt och stressen lägger vi på sparlåga tills den bättre kommer till pass
Kram Milla

Evelina sa...

Wow jag är imponerad två julklappar avklarade är fler än en! Jag vill inte heller...